26 Aralık 2014 Cuma

Cuma günü ne pişirsem?

Herkese Merhaba,

Bugün sizlere kozmetik veya cilt bakım ürünü hakkında bir yazı yazmayacağım. Bugün cuma günleri rutin hayatım hakkında minik bir yazı yazmak istiyorum.
Ben blogumda sizlerle çok fazla yemek tarifi paylaşmayı düşünmüyorum. Ancak hayatımda yaptığım en muhteşem tarif bu ve nasıl ulaşabileceğinizi bilmiyorsam o zaman veya siz herhangi yaptığım bir şeyin tarifini isterseniz o zaman yazarım. Yine de küçük fikirler verebilirsem ne ala:)
Artık Cuma günleri benim için mutfakta hamurla oynama günleri. Ben cumartesi ve pazar yoğun çalışan hafta içi daha rahat olan biriyim. Eşimse birçok kişi gibi hafta içi çalışıp cumartesi, pazar evde oluyor. 1 ay öncesine kadar eşime buzdolabında neler olduğunu, neler yiyebileceğini söyleyip evden çıkıyordum. Genelde eve döndüğümde kendisini aç buluyordum yine de:)1 ay önce yorgun argın eve döndüğüm bir cumartesi bizimkisi benden perişan. Ufak tefek bir şeyden biz girdik mi birbirimize:) Aaa ben diyorum ki yorgunum anlasana o diyor ki açım baksana! ( ben hamarat obez olduğumdan aç kalmaya asla dayanamam bizimki nasıl dolabı açmaya üşeniyor anlamış değilimde neyse:) ) O gün ben durumu anladım. Biricik kocacığım dolabı açınca hem hiçbir şey bulamıyor hem de ham maddeden üretim yapamıyor, yapmak istemiyor.
Eşim Kayseri'li, hal böyle olunca kayınvalidem de pek bir hamarat hamur işi konusunda. Bir de oğullarının bir dediğini iki etmemiş mi. Ehh benim annem Antep'li, babam Adana'lı onlarda damatlarını yeme içmede el üstünde tuttular mı. Buyur burdan yak ben zavallı Ankara kızı başa çıkamıyorum şimdi beyfendiyle:) Bi de oğlumda babaya çekmiş mi:) Neyse napalım dedik şu hafta sonu açlığına bir çözüm bulalım istedik. Tartışmadan sonraki cuma günü ben oturdum evde başladım poğaça, börek yapmaya. Koydum dolaba akşam, sabahda üzerlerine birer postit. Kahvaltı, öğle yemeği, pasta filan diye. Saat 11 gibi telefonum çaldı, bir baktım bizimki. Karnı doymuş çok mutlu teşekkür ediyor notlar için:) Ohhh dedim içimden açlık bahanesi bitti gitti. O günden beri Cuma günü mutfakta cumartesiye hazırlık günü:)


Bugün yine poğaça ve kurabiyeler pişirildi, yarın sabah notlar yapıştırılacak. Peki bize ne bu hikayenden diyebilirsiniz, haklısınız da ama bugün mutfakta en çok elimin altında olan ürünlerden birini paylaşmak istiyorum. Bir de bugün yaptığım poğaça içinin belki denemeyenler varsa onlara fikir vereceğini düşünüyorum.
Hemen poğaçalarla başlıyorum, peynirli poğaçayı nerdeyse sevmeyen yok. Ben bazen farklılık olsun diye peynirli poğaça yaparken peynirin içine iyice kavurduğum soğandan, ceviz ve çeşitli baharatlardan da ekliyorum. Öğleden sonra atıştırması için çok güzel oluyor. Denemenizi öneririm:)

O kadar çok mutfak malzemesi almışım ki sizlere birinci önerim asla gördüğünüz her şeyi almayın, dolaplarda tozlanıyor çoğu. Çok dağınık bir halde olmasına rağmen sizlere mutfak depo dolabının yarısını göstermek istiyorum. Daha da bunun iki katı var ama hepsi işe yarıyor diyemem:/
İşte dolap:)

(Cici bebelerde yedekli burada:))
Gelelim mutfaktaki en iyi yardımcılarımdan birine. Bu ürünün adını bilmiyorum bana her boyu ev hediyesi olarak gelmişti. Tupperware'in bir ürünü. Ben sonra buna benzer ürünleri bazı marketlerde ve Tantitoni'de de gördüm. Kaliteleri aynı mıdır onu bilemiyorum ama benim hayatımı kurtaran bir ürün. Peki ben bununla neler yapıyorum. Soğanları minik minik doğrayacaksam, ceviz, fındık..vs çekeceksem, domates püresi yapacaksam, sarımsak doğrayacaksam, kısaca herhangi bir gıdayı küçük doğramam gerekiyorsa (özel bir şekilde doğramam gerekenler hariç) bunu kullanıyorum. Özellikle ceviz gibi gıdaları çekmek için muhteşem bir ürün. Koca mutfak robotunu çıkarmama artık çok özel durumlar dışında gerek kalmıyor. Çok pratik bir ürün. Kullanımı çok kolay elinizle kapakta görülen beyaz plastiği kuvvetlice gerektiği kadar çekiyorsunuz (makara sistemi var bir ip çıkıyor) ve ta ta hazır. Yıkanması çok kolay. Yani çokları çok bir ürün.

 Eğer siz de benim kadar yemek yapmayı seviyorsanız ve mutfakta zaman geçiriyorsanız mutlaka bir tane edinin derim. (Bol fotoğraflı bir yazı oldu bu sefer ve iyi ki minik bir yazı yazmışım uzun olsa elden yazılı dağıtırdım heralde:)))




Umarım yazımı okumaktan keyif almışsınızdır. Yorumlarınızı bekliyorum.


Sevgilerimle. İyi geceler...

4 yorum:

  1. Bizde senin hamur işlerini özledik:)))

    YanıtlaSil
  2. Tupperware'in bu kucuk sirin dograyicisi bende de var, gercekten cok ise yariyor ;)

    YanıtlaSil