17 Aralık 2014 Çarşamba

Geç dogumgünü hediyelerim:))

Çok heyecanlandığım için hemen sizlerle paylaşmak istedim. Doğumgünüm geçeli epey oluyor ama can dostum Burcu Gökçe ile aylardır görüşemiyorduk. Bugün nihayet fırsat bulup kaçabildim yanına. Burcu'mu birazcık sizlere tanıtmam gerekirse Başkent Üniversitesi Hukuk Bölümünden mezun olup, Londra da kendi alanında master yaptıktan sonra, Avrupa İnsan Hakları Mahkemesinde staj yapıp Türkiye'ye döndü ve mesleğini yapmaya başladı. Bu sırada beraber Ankara'da o zamanlar Gift&Gourmet'de Baron'dan yemek kursu almaya başladık. İki sene bu kursa her hafta katıldık ve hayatımızda bu denli keyif aldığımız hiçbir şey olmadığını konuşup durduk her ders sonunda. Bu arada geçen birkaç yıl kendisine hukuk alanını sevmediğini gösterdi ve zor bir karar alarak hayatının en önemli değişimini yaşadı. Eşi Murat'la beraber (çok seviyorum ikisini de:)) Londra Cordon Bleu' nün yolunu tuttu. 1 sene süren eğitim programını yüksek dereceyle bitirip oradan hoop NewYork' a uçtu. New York'da ekmek üzerine de uzmanlaşıp sonunda yanımıza döndü. Hikayeyi kısa tutayım, ( bu kısa hali yani;)) şimdilerde Ankara'lılara şahane lezzetler sunacağı bir yerin hazırlığı aşamasında.
Gelelim beni heyecanlandıran hediyelerime:))


Canım dostum bana bu muhteşem iki hediyeyi almış.
 1. Hediyem Miyabi şef bıçağım. 
Geçenlerde babam bana erken yeni yıl hediyesi olarak Esse'den ZWILING bıçak seti almıştı. O bugüne kadar kullandığım en harika bıçak seti. Bugün itibarı ile bu sete ek muhteşem bir de şef bıçağım oldu. Alman bıçaklarıyla, Japon bıçaklarının arasındaki farkı Murat bugün anlatırken iyi dinleyebilseydim size detaylı bilgi verirdim, ancak o sırada bıçağımı denemenin heyecanıyla kaçırmışım:) Yine de merak edenleriniz olursa daha sonra bununla da ilgili bir yazı hazırlayabilirim. 
Peki bıçaklar neden bu kadar önemli? 
Makyajda fırçalar ne ise mutfakta bıçaklar o işte.
Bıçağımla ilgili ilk izlenimlerim şöyle; ağır olduğu için benim gibi biri için ideal kontrol ve tutuş sağlıyor. Profosyonel olmadığım için hafif bıçaklarda kontrolü çabuk kaybedebiliyorum. Benim bıçağım Miyabi 400 FC. Miyabi Bıçakları incelemek isteyenler Zwilling' in sitesine buradan 
ulaşabilirler.
 2. Hediyem ise uzun zamandır Burcu'nun tavsiye ettiği ve benim almaktan çekindiğim Cafe Fernando'nun kitabı. Öncelikle neden çekindiğimi açıklayayım. Daha önce Türkiye'den büyük bir hevesle aldığım son dönem yemek kitaplarım beni hep hüsrana uğrattı. Özellikle tariflerde Türkiye'de bulunmayan ürünlerin muadilleri konusunda eksik bilgi veriyorlar. Yani kısaca tarifler tutmuyor! (Gece gece sinirim oynadı yine:)) Bir ara sizlere hangi kitapları almamanız gerektiği ile ilgili yazı yazarım isterseniz. Neyse Cafe Fernando'ya dönecek olursak Burcu kesin tutuyor dedi. Benim için "nokta". O dediyse en kısa sürede tarifler yapılacak buradan sonuç sizlerle paylaşılacak.
Burcu'ma tekrar binlerce teşekkür ederim bu hediyeler için. Umarım sizlerinde ilgisini çekmiştir bu yazım.

Sevgilerimle İyi Geceler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder