23 Ocak 2015 Cuma

Nars sabitleyici transparan pudra (cyrstal)

Merhaba,

Blogumun bugünkü konusu NARS'ın şu meşhur transparan, sabitleyici pudrası. Birçok yabancı ve Türk blog yazarının öve öve bitiremediği bu transparan pudrayı bir de ben yazayım dedim. NARS'ın bu ürününe geçmeden önce biraz transparan, sabitleyici pudralar hakkında konuşmak istiyorum.(ehh artık alıştınız ürüne geçmeden önce vır vır konuşmama:))
Ben üniversitedeyken henüz bu sabitleyici transparan pudralar çok popüler değildi veya ben o kadar ilgili değildim. İlk bu tarz pudramı da yine üniversite yıllarımda bir Fransa'ya gidişimde edinmiştim. Hiç unutmuyorum annemle maratona katılmışız gibi koştururken bir kozmetikçide Helena Rubinstein'in 3 tane 30gr'lık ürününü almıştım.(Opalescence-13 Angel Dust, 14 Holy Halo ve aşık olduğum bronz pudrası 06 Summer Gold) Hala aydınlatıcı niyetine kullandığım pudrası  aynen duruyor. Hatta sanki bitirebilecekmişim gibi yedeğini de almıştım. (Gün geçtikçe yedekleme takıntımın ne boyutlarda olduğunu anlayacaksınız:))
 İlk beyaz pudramda Helena Rubinstein'ın Opalescence serisinin 13 numaralı Angel Dust isimli pudrasıydı. Ben bu ürünü bitirdim arkadaşlar:) Dile kolay 30 gr bitti ama herhalde bir 7 senede filan. Bu pudrayı sadece göz altlarımı sabitlemek için kullanmıştım. Kullandığım dönemlerdeki fotoğraflardaki o aşırı beyazlık işte bu pudraydı maalesef.
Bu alandaki ilk pudram olduğu için şimdi size kendisini kötülemeyeceğim ama elbette zaman içinde çok daha iyileri ile karşılaştım.
Önce şu soruyu soralım, makyaj malzemelerimiz arasında transparan, sabitleyici pudra olmazsa olmaz mıdır? Bana bu soruyu 10 sene önce sorsaydınız yok canım, o kadar da mühim değil bunlara takılmamak lazım derdim. Bu soruyu bana bugün sorarsanız olmazsa olmaz derim. Bunun en önemli sebeplerinden birisi artık göz altlarımın 20'li yaşlardaki kadar gergin ve muntazam olmaması. Ne alaka der gibisiniz, hemen açıklayayım. Benim için bu pudraların iki temel amacı var. Birincisi ten makyajımı sabitleyip, yağlanan ve parlayan bölgeleri matlaştırmak. İkincisi ve bence en önemlisi göz altı kapatıcımı sabitleyip göz altımdaki çizgilere dolmasını engellemek. Göz altındaki çizgiler arttıkça, aralarına dolan kapatıcılarda artıyor maalesef:) Sizlere de önerim hem makyajınızı sabitleyip, fazla parlamayı kontrol altına almanız için hem de göz altlarını sabitlemeniz için elinizde bir tane transparan pudranın bulunması.
Yeri gelmişken şunu da belirteyim, her iki türlüsünü de kullanmış biri olarak, benim bu tarz pudralarda tercihim toz olanlardan ziyade sıkıştırılmış olanlar. Hem fırçanıza çok fazla ürün alıp una bulanmış gibi bir görüntüye sahip olma riskiniz azalıyor hem de etraf daha az tozutuyor, kirleniyor.
NARS'ın transparan pudrasından önce MakeupForever'ın sabitleyici pudrasını kullanıyordum. Anneme hediye ettim ama yine alacağım, bir de uygun fiyatlı markalar arasında yer alan Rimmel London'ın Stay Matte serisinin transparan pudrasını denemek istiyorum.

Hele şükür konumuzun yıldızına gelebildik:)
NARS Translucent Crystal Light Reflecting Setting Powder!!!




Hiç kullanışlı olmayan, hemen kirlenen ve temizlenemeyen, tipik NARS'ın çok şık kauçuk ambalajında geliyor. Kutuyu açınca ürünü iki gözlü bir kese içinde buluyorsunuz. Bir gözünden uygulama için sünger çıkıyor, diğer gözünden de pudra çıkıyor.




 Pudraya parmaklarınızla dokunduğumuzda, oyuncakçıdan alınmış, plastik makyaj malzemesine
dokunuyormuşsunuz hissine kapılıyorsunuz. Merak etmeyin onca parayı bir oyuncağa vermediniz:)) Zar zor rengi elinize geçiriyorsunuz. Sakın burda panik olmayın, bu yüzümdeki parlamayı nasıl kontrol edecek diye, fırçanıza gelen kadar ürün pekala yetiyor, abartıp üst üste sürmenize gerek yok. Bu arada ben pudra fırçasıyla kullanmanızı öneririm.





Yüzde tamamen transparan duran bu pudranın içindeki ışıltılarda sizi yanıltmasın. Asla parlak bir izlenim vermiyor. Bence sağlıklı, canlı bir cilt izlenimi veriyor. Sanırım diğer kullandığım sabitleyici pudralardan en büyük farkı bu. ( Guerlain, Meteorites pudrayı saymazsak ama ondan da ayrıldığı noktalar var) Ayrıca kullandığınız fondötenin o ışıldayan, sağlıklı görünümünü de bastırmıyor, bilakis daha da destekliyor. Bu anlattıklarımdan sakın aklınıza yağlanmış bir cilt görüntüsü gelmesin, yağlanmayı da gayet güzel kontrol altına alıyor.




Ben çok memnunum kısacası. Bittikçe yenilenen ürünlerden olacak:) Sephora mağazalarından NARS'ın ürünlerine ulaşabilirsiniz. Fiyatı 110tl.

Umarım keyifle okuduğunuz bir yazı olmuştur.

Sevgilerimle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder