23 Mart 2015 Pazartesi

Makyaj Fırçası Temizliği En Kolay Nasıl Yapılır? ya da Sigma Fırça Temizleyici Eldiven (Brush Cleaning Glove) Yerine Ne Kullanabiliriz?

Hafta başından herkese merhaba,

Bugün sizlerle fırça temizliğinde kolaylık sağlayacak bir yöntem hakkında paylaşımda bulunacağım. Fırça temizliğinin ne kadar önemli olduğunu ve cildimizi temizlemek, ona bakım yapmak kadar cildimizde kullandığınız fırça ve süngerlerin de temiz olması gerektiğini çok iyi biliyoruz. Bende hem M.A.C.'in hem de Sephora'nın fırça temizleyici solüsyonları mevcut. Yeri gelmişken anlık temizlik için her ikisinden de memnun olduğumu söylemeliyim ama ben bu solüsyonları fondöten fırçalarım için kullanmıyorum. Göz fırçalarım ve eğer çok çok çok zor durumda kalırsam allık fırçam için kullanıyorum. Bugünkü yazımda bahsettiğim fırça temizliğinden kastım ise detaylı temizlik. Bunu da göz fırçalarım için bebe şampuanı kullanarak, fondötenlerim içinse bulaşık deterjanı ve saf zeytinyağı kullanarak, köpürte köpürte yıkayarak yapıyorum.

Tabi benim için temizliğin gerekliliğini bilmem yine de temizleme işleminden şikayet etmeyeceğim anlamına gelmiyor. Ya ne kadar uzun bir iştir o! Neredeyse 1 saat uğraşıyor(d)um fırçalarımı temizlemek için. Ben bu işlemi her gün makyaj yapmadığım için 15 günde 1 yapsam yetiyor ona rağmen bu kadar canım sıkılıyor, haftada 1 yapanları hiç düşünemiyorum. Yani israf olan suya mı üzüleyim, buruş buruş olan parmaklarıma mı, yoksa kuruyan ellerime mi bilemiyorum:) Benim için acılı olan bu süreci kısaltmak ve kolaylaştırmak için Sigma'nın şu yeni fırça temizliği için  eldivenini ve matını çıkardığını ilk duyduğumda epey heyecanlanmıştım. Geçenlerde de Sigma'nın sayfasından sipariş versem mi vermesem mi diye epeyce düşündüm. Kozmela'ya baktım getirmiş mi diye en azından daha kısa sürede elimde olur diye ama getirtmemişler. Neyse bunları düşünürken o sırada vazgeçtim sonra alırım dedim kalktım bilgisayar başından. İyi ki de kalkmışım diyorum şimdi.
Dün fırça temizleme günümdü ve yıkanacak fırçaları seçip banyoya gittim. O sırada oğlum ağlamaya başladı ben de yatağına gidip baktım, oyuncaklarından biri yatağında kalmış dönerken herhalde ses çıkarmış uyandırmış kendisini. Neyse yeniden uyutup, oyuncağını da sepetine koydum. Bu sırada sepetinde oğlum için aldığımız sıcak su torbası gözüme ilişti. Bildiğimiz klasik sıcak su torbasının minyatürü. Oğlum bebekliğinde kolik olduğu için havluya sarıp, karnını ısıtıyorduk bununla. Tabi şimdi çok tehlikeli olduğu için kullanmıyoruz. Sıcak su torbasını görünce biran beynimde ışıklar yandı:) Hemen üzerindeki kumaşı söküp dokusuna baktım. Aaaaa tam da benim aradığım şeydi. Tabi bu fikirle bu dokuda evde başka neler var diye düşünmeye başladım ve bingo Tantitoni'den aldığım silikon fırın eldivenleri geldi aklıma. Bunları kaptığım gibi fırladım banyoya. 
Bu elimdeki ürünlerin malzemesi silikon ve tırtıklı olduğu için Sigma'nın yeni çıkardığı matın ve eldivenin yerini tutabileceğini düşündüm ve haklı da çıktım.Aynen Sigma'nın videosunda gösterdiği gibi yıkadım fırçalarımı. İnanmayacaksanız ama 15 dakikada bitti işim. Hele o fondöten fırçalarından kiri arındırmak 1 dakika sürdü, temizleyici maddeyi ayırmak 2 dakika sürdü. Bu temizliğin en zor tarafı yüz fırçalarından sabunu arındırmak bence ve bu yöntemle o kadar kolaylaştı ki işim anlatamam. Eğer siz de benim gibi bu temizlik işinde zorlanıyorsanız veya Sigma eldiven almayı düşünüyorsanız (39 veya 35 dolar vermeden) önce bu yöntemi bir deneyin derim. Benim çok işime yaradı, dilerim sizin de işinize yarar.





Umarım keyifle okuduğunuz bir yazı olmuştur. Deneyeniniz olursa yorumlarını paylaşırsa çok sevinirim.
Sevgilerimle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder