10 Ocak 2015 Cumartesi

Acele makyaj tüyoları (benden fikir almak ne kadar doğruysa artık:) )

Merhaba Herkese,
 Bugün kısacık bir bilgi vermek istiyorum sizlere. Daha önceki yazılarımı okuduysanız ben hafta sonu daha yoğun iş temposu olan biriyim. Cumartesi günleri evden çıkmak bir kabus oluyor. Oğlum aşağıda kapının önünde ciyaklıyor (dışarı çıkacağını anlayınca pek heyecanlanıyor yavrum, 1 dakika daha fazla beklemeye sabrı olmuyor), ben uykusuzluktan berbat görünen yüzümü insan içine çıkmaya uygun hale getirmeye çalışırken bir yandan da çantamı, bilgisayarımı hazırlamaya çabalıyorum. Hal böyle olunca beni kurtaracak, yaptığım hataları çok göstermeyecek ama yoğun iş günüme de uygun olacak bir makyaj yapmam gerekiyor. Hele kış ayları olunca bunu bir de zifiri karanlıtka yapmam gerekiyor:)
Eğer sizin de böyle günleriniz oluyorsa ve gözünüzle kaşınızın arası benim gibi darsa sizlere küçük bir iki önerim olacak.


1) Koyu renkler ağırlıklı farlar kullanmayın hem göz mesafenizi dar gösterecektir hem de hatalarınız daha belirgin olacaktır. Eğer sağdaki fotoğrafa dikkatli bakarsanız aslında kahverengi, göz çukuruna uyguladığım farımı çok muntazam sürememiş olsam da, soldaki gözümün açık olduğu fotoğrafta bu belli olmuyor. Ehh insanlarda beni gözüm açık göreceğine göre makyaj kusurlarımı başarıyla kapatmış oluyorum. Renk dağılsa bile yoğun uygulamadığım için ve çok koyu renk seçmediğim için sorun olmuyor. Eğer daha yoğun bir koyu renk uygulaması yapsaydım oradaki hata hem göze çarpacaktı hem de kaş-göz mesafem dar olduğu için çok daha karanlık, kirli bir görünüm olacaktı.

2) Gözünüze koyuluğu eyeliner ile verin. Gözlerinize derinliği koyu renk far değil de eyeliner ile verirseniz, yoğun geçen iş gününde akma, dökülme, silinme gibi bir derdiniz olmaz hem de istediğiniz kalınlıkta çekerek kaş-göz mesafenizi istediğiniz genişlikte tutmayı başarabilirsiniz. Ayrıca sizi yoğun kirpik işleminden de kurtarmış olur çünkü eyeliner sürmediğimde kirpiklerimin bulaşanlarını temizlemek bir dert, kirpiklere gereken hacimi ve uzunluğu vermek ayrı bir dert oluyor.

3) Özellikle kaş-göz mesafesi dar olan kişilerin göz makyajında açık renkleri, hele bir de esmerseniz bej tonlarını kullanmanızı öneririm. Bu gerçi hepinizin bildiği bir bilgi ama ben yine de tekrarlamak istedim. Böyle acele makyajlarda ben çok simli çok parlak farları da önermiyorum çünkü o simlerin her yere dağılması hem kirli bir görüntü yaratıyor hem temizlemesi zaman alıyor, hem de istediğiniz etkiyi yakalayamazsanız(bu da özenli makyajla olur) ucuz duran bir görünümle karşı karşıya kalıyorsunuz.

4) Kaş altlarınızı da aydınlatmayı unutmayın.

5) Gözünüzün içine süreceğiniz beyaz veya ten rengi bir kalem gözlerinizi hem daha büyük hem de daha canlı, parlak gösterecektir. ( Sanırım 11 yıldır her makyajımda gözlerimin içine beyaz kalem çekiyorum) 

6) Benim gibi kaşlarınızı tarayıp, sabitlemeyi ihmal etmeyin yoksa tüm gün boyunca o kaşlar yere bakar:)

7) Sakın bu yukarıda saydıklarımın saatlerinizi alacağını düşünerek korkmayın 10-15 dakikada evden çıkmaya hazırsınız:)


Hepinize keyifli bir hafta sonu dilerim. Yorumlarınızı bekliyorum.

Sevgilerimle...



2 yorum:

  1. Iyi gunler dilerim ozge hanimcim😊oncelikle yorumlariniz com icten ve en onemlisi sorun cozucu ;) tam aradigim sey. Ben makyaja yeni baslayanlardanim oyuzden size iki konuda danismak istedim. 1. Si beyaz go kalemi her goze uygun mudur? 2. Her iki goze esit eyeliner surmenin bir puf noktasi var midir? Simdiden cok tesekkur ederim. Yeni yazilRiniz icin tAkipteyim😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. V:)) rica edeşm Özlem hanımcım. Beyaz göz kalemi çoğu göz yapısına yakışıyor bence ama son yıllarda popüler olan ten rengi ( özellikle mat ten rengi) kalemler her göze yakışıyor bence. Sizin gözlerinize de ten rengi göz kalemi daha çok yakışır:) insaf ya kaç kere gösterdim sana eyeliner çekmeyi:)) ama ben eyeliner çekme uzmanı sayılmam, yine de en önemli tavsiyem evde pratik yapman olacaktır. Ben önce yarım eyeliner çekip ( gözün ortasından ucuna kadar) sonra göz içine doğru tamamlıyorum biliyorsun. Eşit olmadığı günler oluyor mu peki çooook:) Neden bazen o kadar kalın eyelinerla geliyorum sanıyorsun eşitlemek için bi birini bi birini kalınlaştıra kalınlaştıra o hale geliyorlar:)) Şaka bir yana buradan şöyle bir öneride bulunmuş olayım, yeni başlayanlar çok akışkan, sıvı eyelinerlar yerine daha kıvamlı jel eyelinerlar veya ucu eyelinerı dağıtmayacak cinsten olan ( gazlı kaleme benzeyenleri bile var artık) ürünler tercih etsinler. Ve evde biraz deneme yapınca çok daha rahat

      Sil